Hírek
Jaltest - ipari nehézgépjármű diagnosztika |
2007. szeptember 15. |
 |
Az autóbuszok, tehergépjárművek és pótkocsik diagnosztikája eddig Magyarországon sok
nehézségbe ütközött, ezért elhoztuk Önnek a XXI. század legfejlettebb, márkafügetlen
diagnosztikáját! A széles márkaspekrumot felölelő, Nyugat-Európában jól ismert és
leginkább keresett Jaltest mostantól hazánkban is kapható!
Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk az
AutoTechnika szakkiállításon
október 11-14 között, a BNV területén,
ahol élő bemutatón tekinthei meg a Jaltest működését!
|
|
Szeptembertől csak a fémcsíkkal ellátott ezerforintosokkal lehet fizetni |
2007. augusztus 13. |
 |
Ezúton szeretnénk felhívni tisztelt ügyfeleink és partnereink figyelmét, hogy az Magyar Nemzeti Bank
2007. június 6-i közleménye értelmében szeptember elsejétől bevonásra kerülnek a régi bankjegyek és már
csak a fémcsíkkal ellátott ezerforintosokkal lehet fizetni:
MNB Sajtóközlemény - Budapest, 2007. június 6.
"A Magyar Nemzeti Bank 2007. augusztus 31-én bevonja a 2006 előtt kibocsátott ezerforintosokat. Augusztus
31-től az ezresek közül csak a fémcsíkkal ellátott ezres bankjegyekkel lehet fizetni. A kereskedelmi
bankok, a nemzeti bank, a takarékszövetkezetek valamint a posta fiókjaiban azonban még a bevonás
után is be lehet váltani az 1998 és 2004 közötti évszámú 1000 forintos bankjegyeket.
A Magyar Nemzeti Bank több mint egy éve, 2006. április 10-én bocsátotta ki az új, korszerű
biztonsági elemekkel ellátott 1000 forintos bankjegyeket. A korábbiakhoz képest az az eltérés,
hogy a bankjegy előoldalára vörösréz színű, hullámos vonalú, hologram hatású fémcsík és
gyöngyház színű, ún. irizáló nyomat került.
Aki azonban még később is talál 2006 előtt kibocsátott ezrest, annak sem vész el a pénze, hiszen
húsz éve van arra, hogy beváltsa. A régi ezresek a Magyar Nemzeti Bank pénztáraiban húsz évig,
2027. augusztus 31-ig lesznek beválthatók.
A 2006 előtt kibocsátott ezerforintos bankjegyek bevonásról szóló 6/2007. (VI. 6.) számú MNB
rendelet ma jelenik meg a Magyar Közlöny honlapján."
Az MNB által kiadott közlemény teljes szövege itt olvasható.
Fentiek értelmében 2007. szeptember 1-étől munkatársaink nem fogadhatják el a "régi" bankjegyeket.
Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
a 3Sz-s Kft. vezetősége
|
|
Az NKH átalakult szervezei felépítése |
2007. június 15. |
 |
A januárban átalakult Közlekedési Felügyeleti rendszer szervezeti felépítése, az EU normákra hivatkozva
központosításra került, így regionális központokra osztották az országot és a korábbi megyei állomásokat
besorozátk az egyes központok hatáskörébe. A végleges szerkezet az alábbiak szerint épül fel:
|
|
Elfogadott adatbázis - Autodata 2007 |
2007. május 11. |
 |
A mai napon a Nemzeti Közelekedési Hatóság környezetvédelmi bemérésre alkalmas adatbázisnak
minősítette 2007-ben elsőként a 3Sz-s Kft. által fogalmazott Autodata 2007 - Technikai adatok és munkaidőnorma,
valamint az Autodata 2007 - Beméréstechnikai adatok (ZK adatbázis) termékeket.
Ezzel egy időben cégünk a mai naptól megszűnteti az "Autodata 2006" adatbázisok forgalmazását. Az új
adatbázisokkal kapcsolatban Autodata termékek oldalán tájékozódhat.
|
|
A lista |
2007. május |
 |
Aki felkerül a listára, örülhet; a Nemzeti Közlekedési Hatóság számba veszi és
közzé teszi azon állomások nevét, akik már készen állnak az új rendszerű, szigorított
műszaki vizsgáztatás kivitelezésre:
"A Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján közzétette azon
felkészült műszaki vizsgálóállomások jegyzékét, melyek május 1. után folyamatosan végezni
tudják a műszaki vizsgáztatást. A 2007. május 2-án induló új informatikai rendszer
alkalmazása az első napokban egyes vizsgálóállomásokon átmeneti nehézséget jelenthet
a műszaki vizsgák során, a Nemzeti Közlekedési Hatóság emiatt a gépjármű-tulajdonosok
türelmét kéri.
A gépjárművek műszaki vizsgálata a Nemzeti Közlekedési Hatóság saját vizsgasorain,
illetve a kijelölt külső vizsgálóállomásokon 2007. május 1-je után új technológia
bevezetésével kerül lebonyolításra. Az új technológiát új technológiai és informatikai
rendszer támogatja, a szükséges felszereléssel nem rendelkező vizsgálóállomások
tevékenységét a hatóság a feltételek biztosításáig felfüggeszti, műszaki megvizsgálást
ezek a vizsgálóállomások nem folytathatnak."
A felkészült vizsgaállomásokról
2007.04.28-án kiadott lista
itt olvasható
A felkészült vizsgaállomásokról
2007.05.03-án kiadott lista
itt olvasható
A felkészült vizsgaállomásokról
2007.05.07-én kiadott lista
itt olvasható
|
|
2007. április 26-án újabb tájékoztató a vizsgáztatásról |
2007. április 26. |
 |
Az NKH újabb tájékoztatót adott ki, melynek leglényegesebb pontjai az alábbiak:
Amennyiben az integrált vizsgálat szükségessége megállapításra-, és az a műszaki
megvizsgálással együtt elvégzésre kerül, sikeres műszaki vizsgálat esetén -
függetlenül az integrált vizsgálat eredményétől, - a műszaki adatlap kinyomtatását
követően, a vizsgabiztosnak fel kell ragasztania a matricát a rendszámra és a
címkét a forgalmi engedélybe.
A levélhez mellékelt, az ügyfelek számára készített ismertetőből a vizsga hely minden
olyan ügyfélnek adjanak át egy példányt, akinél a műszaki vizsgálat sikertelen,
illetve korlátozottan sikeres volt, vagy eredetiségvizsgálatra lettek kötelezve.
2007. április 25. naptól az NKH részéről országosan biztosított a rendszer éles
tesztelése. A tesztelés megkezdéséhez az alábbiakat kellett megtenni
- elvégezni a szükséges programok telepítését (telepítési útmutató szerint)
- az április 16-án megküldött, NKH-s adatkérő levélre visszaküldeni azon gépek
azonosító adatait, melyeken el akarják érni a Hatóság rendszerét
- a rendszerbe való belépéshez telefonon megkérni a belépési kódokat a területileg
illetékes NKH telephely (megyei kirendeltség) képviselőjétől
FIGYELEM! A vizsgahelyek által megadott gépek adatainak a rendszerbe
való felvitele 2007. 04. 26-án 16 órától 2007. 05. 03-án 12 óráig nem lehetséges az éles rendszer
indítása miatt, ezért a még hiányzó gépek adatait a lehető leghamarabb le kell adni!
Az ügy kiemelt támogatást élevez az NKH részéről, így az Informatikai Főosztály kibővített munkarenddel
áll rendelkezésre az alábbiak szerint:
2007. 04. 26-án csütörtökön 20 óráig
2007. 04. 27-én pénteken 22 óráig
2007. 04. 28-án szombaton pedig 8-12 óra között
Az NKH ajánlása szerint minden vizsgaállomásnak legalább napi 5-10 KIV-GJM rendszereken lebonyolított
tesztvizsgálatot kellene elvégeznie az országos hálózat terhelésmegosztásának
monitorozása érdekében.
Számos helyről jelezték, hogy az anyagfolytonosság és tömörségvizsgáló készülékeket nem
tudják határidőre beszerezni, átmeneti piaci készlethiány miatt. Annak érdekében, hogy
a Hatóság ne akadályozza azon partnerei május elsejét követő működését, akik egyébként
minden tekintetben felkészültek az új technológia alkalmazására, a következő döntést
hozta: részükre a készülék használata 2007. június 1.-ig kiváltható arra alkalmas
más megvizsgálási módszerrel vagy technológiával. Fontos, hogy a vizsgálat eredményét,
illetve az abból levont következtetést ebben az esetben is rögzíteni kell a rendszerben,
az egész vizsgálatra vonatkozó felelősségvállalás terhe mellett.
A
levél teljes szövege itt olvasható
A
mellékelt ügyfél tájékoztató itt olvasható
|
|
2007. április 21-én újabb tájékoztató a vizsgáztatásról |
2007. április 22. |
 |
|
|
2007. április 17-én újabb tájékoztató a vizsgáztatásról |
2007. április 18. |
 |
Az EU által elfogadott elvárások abban az irányba mutatnak, hogy a tagállamoknak
szigorítani kell az ellenőrzéseket és azok hatékonyságát a járművek által okozott
környezeti károk és terhelések csökkentése érdekében. A hazai és a nemzetközi
elvárásoknak tesz eleget a Nemzeti Közlekedési Hatóság, mikor a járművek műszaki
megvizsgálására irányuló technológia meghatározása - főleg a mérési eredmények
rögzítése - során az emberi tényező kiküszöbölésére törekszik. Minden olyan esetben
mikor a technológiai eszköz az on-line rögzítést lehetővé teszi és a piaci körülmények
között beszerezhető annak kötelező bevezetését el fogja rendelni és a vonatkozó belső
utasítást ehhez fogja igazítani. Gazdasági társaságok számára nem kötelező a műszaki
vizsgáztatás, a tevékenység végzésére jelentkezés alapján, pályázat útján van mód az
NKH kijelölése szerint, mivel a közlekedési hatósági tevékenység elvégzéséért a Nemzeti
Közlekedési Hatóság a felelős. Ennek megfelelően a miniszteri rendelet - a jogalkotásról
szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően - a végrehajtásért felelős közigazgatási
szervnek határoz meg kötelező feladatokat. A kijelölt vizsgáló állomásokra a közlekedési
jogszabályok csak annyiban vonatkoznak, amennyiben jelentkezésük alapján, mint kijelölt
vizsgáló állomások részt kívánnak venni a hatósági tevékenység végzésében. Akkor viszont
kötelező.
A közlemény kitér az integrált vizsgáztatás működésére, a műszaki megvizsgálási tevékenység
felfüggesztésére, a felelősségi körre és a jogi háttére is.
A közlemény teljes szövege az NKH - Műszaki vizsga oldalán olvasható
|
|
AutóTechnika szakmai kiállítás Nyíregyházán |
2007. április 10. |
 |
Az április 21-22-án, Nyíregyházán megrendezésre kerülő AutóTechnikai
Akadémia és Szakmai Börze látogatói ízelítőt kaphatnak az autószerviz-felszerelések és garázsipari
berendezések legújabb generációjából. Cégünk standján megtekinthetők a legújabb Carsoft
diagnosztikai eszközök és programok, melyek segítségével korszerű diagnosztikai ellenőrzéseket
végezhet Mercedes és BMW típusú személy és haszonjárműveken.

Kérdéseivel forduljon bizalommal értékesítő kollégáinkhoz,
akik készséggel válaszolnak minden Carsoft termékkel kapcsolatban felmerült kérdésére!
|
|
Új vizsgáztatási rendszer május 2-tól |
2007. március 30. |
 |
A korábbi tájékoztatásainak megfelelően a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) felhívta a gépjárművek műszaki
vizsgáztatásával foglalkozók a figyelmét, hogy jogszabályváltozás miatt 2007. május 1.-től a vizsgáztatás
technológiai rendje megváltozik; kibővül az integrált vizsgálatra vonatkozó eljárásokkal.
A Gazdasági és Közlekedési miniszter a közúti közlekedésről szóló törvényben kapott felhatalmazás alapján a
közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban ER.) V. számú
melléklete I. fejezet 1.1.4 pontjában meghatározott integrált vizsgálat részletes technológiáját határozta meg,
amely a Közlekedési Értesítőben 2006. december 29-én megjelent.
A műszaki vizsgálóállomásoknak az integrált vizsgálatot is támogató műszaki vizsga szoftver működtetéséhez
szükséges technikai, technológiai és humán feltételeket 2007. május 1-ig (és innentől folyamatosan) biztosítaniuk kell.
Azon vizsgálóállomások, amelyek a szükséges feltételeket 2007. május 1.-től nem tudják biztosítani, műszaki
vizsgáztatást nem végezhetnek. A feltételek maradéktalan teljesüléséig a műszaki vizsgáztatás tevékenység végzésének
joga felfüggesztésre kerül.
A teljes műszaki vizsgáztatás új technológiáját két, kizárólag együtt üzemelő szoftver támogatja, a
KIV (Központi Integrált Vizsgálat) és a GJM (Gépjármű Műszaki Vizsga).
Az ER. 2. § (4) bekezdés f) pontja meghatározza az "integrált vizsgálat" fogalmát:
"integrált vizsgálat: a használt gépjármű és pótkocsi forgalomba helyezés előtti
vizsgálata, illetőleg időszakos vizsgálata során elvégzett vizsgálat, amely kiterjed a jármű
gyári azonosító jeleinek ellenőrzésére, valamint mindezek adattartalmának és a járműnyilvántartás
adatainak összevetésére."
Valamennyi közlekedési ág jármű adat nyilvántartását érintő közhiteles integrált adatbázis
megteremtése érdekében egy az NKH által üzemeltetett informatikai és nyilvántartási rendszer
kerül bevezetésre; a Hatósági Keretrendszer. A rendszerhez kapcsolódóan első lépésben a GJM és a KIV
szoftverek együttes bevezetésével egy teljesen új informatikai és szoftver környezet kerül
kialakításra, melynek során a "Közlfel" nevű nyilvántartó program is kiváltásra kerül.
További információ található a témában az NKH - Műszaki vizsga oldalán.
|
|
FVH program frissítés 2007 |
2007. január 1. |
 |
A Nemzeti Közlekedési Hatóság magalakulása miatt 2007 január elsejétől megváltozik a bizonylatok
kinézete; nem szerepelhet rajta a "régi" Közlekedési Felügyelet logója és megnevezése, adatai.
Ezen módosítások kivitelezéséhez töltse le az FVH program frissítését és telepítse azt a telepítési
útmutatónak megfelelően. A frissítés díjmentes és kód nélkül telepíthető.
|
|
Új év kezdődött |
2007. január 1. |
 |
Boldog új évet kívánunk Önnek és minden családtagjának, munkatársának.
A 2007-es év újabb változásokat és szabályokat hoz majd az autós szakma világába, melyekről
honlapunk segítségével időben tájékozódhat.
A jövőben is állunk rendelkezésére szívvel és szoftverrel!
a 3 Sz-s Kft minden munkatársa
|
KF-ből NKH - Átalakul a Közlekedési Felügyelet |
2006. december 29. |
 |
Az eddig több külön és önálló részegységből felépülő Közlekedési Felügyelet január elsejétől
átalakul. Egy új, közös hatóság zászlója alá egyesül minden eddigi szervezet, Nemzeti Közlekedési
Hatóság néven.
A felülvizsgálóhelyeket érintő változásokról a Nemzeti Közlekedési Hatóság egy körlevelet juttatott
el hozzánk, melyet szíves hozzájárulásukkal teszünk közzé:
A Nemzeti Közlekedési Hatóság tájékoztatója
a környezetvédelmi felülvizsgáló helyek részére
Tisztelt Partnerünk!
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: hatóság) létrejöttével kapcsolatos feladatokról
az alábbiakban tájékoztatjuk Önöket:
A környezetvédelmi felülvizsgáló helyek "napi" tevékenységét érintő legfontosabb változás, hogy
a nyilvántartó program által előállított számviteli bizonylaton az "új" hatóság adatait (megnevezés,
adószám) kell megjeleníteni, illetve a bizonylatokon nem szerepelhet a "régi" (a közlekedési
felügyeletek által használt) logo. A fenti feladatok sikeres végrehajtása érdekében 2006.
december 30-án meg fog jelenni egy ingyenes telepítő készlet a www.kff.hu
és a www.3szs.hu honlapokon. A telepítő program a nyilvántartó program
módosítását végzi el, oly módon, hogy alkalmassá teszi az "új" hatóság adatainak fogadására.
Az "új" hatóság adatait a felülvizsgáló helyek - a megszokott módon - számítógépes üzenet
formájában vehetik át a hatóság területileg illetékes szerveinél.
A fent ismertetett program telepítését és az üzenet beolvasását a 2007. évi első igazolólap
és plakett kiadást megelőzően kell végrehajtani.
Amennyiben a program letöltésével, telepítésével kapcsolatban problémái lépnek fel, kérjük,
egyeztessenek a hatóság területileg illetékes szakembereivel a probléma megoldása érdekében.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet (a továbbiakban: ER.)
8. számú mellékletének 4. bekezdése előírta a KFF-nek, hogy az igazolólap és a 9. számú melléklet
szerinti plakett elektronikus nyilvántartásához, a nyilvántartás nyomtatásához, továbbá a
felülvizsgálatról készített tanúsítványnak a közlekedési hatósághoz történő elektronikus
továbbításához szükséges programot 2006. december 31-ig térítésmentesen biztosítsa.
Az ER. által hivatkozott program elkészült és a használatához szükséges instrukciókért
szíveskedjenek a Nemzeti Közlekedési Hatóság területileg illetékes szervezetét megkeresni.
Tájékoztatjuk, hogy a fent említett új program használata, amennyiben munkáját jelenleg is
a közlekedési hatóság által jóváhagyott programmal valósítja meg, nem kötelező az ER. 14. sz.
melléklet 4.2.3. pontja alapján.
2007. évi tevékenységükhöz, megújuló hatóságunkkal való együtt működéshez, sok sikert kívánunk!
Budapest, 2006 december 29.
Üdvözlettel
Horváth Zsolt Csaba
s.k.
|
|
|