termékek    |    szolgáltatások    |   letöltés    |    hírek    |    fejlesztői kapcsolat    |    cégbemutató    |    kapcsolat

Hírek


Jaltest - ipari nehézgépjármű diagnosztika 2007. szeptember 15.
Az autóbuszok, tehergépjárművek és pótkocsik diagnosztikája eddig Magyarországon sok nehézségbe ütközött, ezért elhoztuk Önnek a XXI. század legfejlettebb, márkafügetlen diagnosztikáját! A széles márkaspekrumot felölelő, Nyugat-Európában jól ismert és leginkább keresett Jaltest mostantól hazánkban is kapható!

Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk az
AutoTechnika szakkiállításon
október 11-14 között, a BNV területén
,
ahol élő bemutatón tekinthei meg a Jaltest működését!



 
Szeptembertől csak a fémcsíkkal ellátott ezerforintosokkal lehet fizetni 2007. augusztus 13.
Ezúton szeretnénk felhívni tisztelt ügyfeleink és partnereink figyelmét, hogy az Magyar Nemzeti Bank 2007. június 6-i közleménye értelmében szeptember elsejétől bevonásra kerülnek a régi bankjegyek és már csak a fémcsíkkal ellátott ezerforintosokkal lehet fizetni:

MNB Sajtóközlemény - Budapest, 2007. június 6.

"A Magyar Nemzeti Bank 2007. augusztus 31-én bevonja a 2006 előtt kibocsátott ezerforintosokat. Augusztus 31-től az ezresek közül csak a fémcsíkkal ellátott ezres bankjegyekkel lehet fizetni. A kereskedelmi bankok, a nemzeti bank, a takarékszövetkezetek valamint a posta fiókjaiban azonban még a bevonás után is be lehet váltani az 1998 és 2004 közötti évszámú 1000 forintos bankjegyeket.

A Magyar Nemzeti Bank több mint egy éve, 2006. április 10-én bocsátotta ki az új, korszerű biztonsági elemekkel ellátott 1000 forintos bankjegyeket. A korábbiakhoz képest az az eltérés, hogy a bankjegy előoldalára vörösréz színű, hullámos vonalú, hologram hatású fémcsík és gyöngyház színű, ún. irizáló nyomat került.



Aki azonban még később is talál 2006 előtt kibocsátott ezrest, annak sem vész el a pénze, hiszen húsz éve van arra, hogy beváltsa. A régi ezresek a Magyar Nemzeti Bank pénztáraiban húsz évig, 2027. augusztus 31-ig lesznek beválthatók.
A 2006 előtt kibocsátott ezerforintos bankjegyek bevonásról szóló 6/2007. (VI. 6.) számú MNB rendelet ma jelenik meg a Magyar Közlöny honlapján."

Az MNB által kiadott közlemény teljes szövege itt olvasható.

Fentiek értelmében 2007. szeptember 1-étől munkatársaink nem fogadhatják el a "régi" bankjegyeket.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!


a 3Sz-s Kft. vezetősége



 
Az NKH átalakult szervezei felépítése 2007. június 15.
A januárban átalakult Közlekedési Felügyeleti rendszer szervezeti felépítése, az EU normákra hivatkozva központosításra került, így regionális központokra osztották az országot és a korábbi megyei állomásokat besorozátk az egyes központok hatáskörébe. A végleges szerkezet az alábbiak szerint épül fel:

Észak-alföldi Regionális Igazgatóság (Nyíregyháza)
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Jász-Nagykun-Szolnok megye
Hajdú-Bihar megye
Dél-alföldi Regionális Igazgatóság (Kecskemét)
Csongrád megye
Bács-Kiskun megye
Békés megye
Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság (Szekszárd)
Tolna megye
Baranya megye
Somogy megye
Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság (Eger)
Heves megye
Nógrád megye
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság (Tatabánya)
Komárom-Esztergom megye
Veszprém megye
Fejér megye
Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság (Győr)
Győr-Moson-Sopron Megye
Vas megye
Zala megye
Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság (Budapest)



 
Elfogadott adatbázis - Autodata 2007 2007. május 11.

A mai napon a Nemzeti Közelekedési Hatóság környezetvédelmi bemérésre alkalmas adatbázisnak minősítette 2007-ben elsőként a 3Sz-s Kft. által fogalmazott Autodata 2007 - Technikai adatok és munkaidőnorma, valamint az Autodata 2007 - Beméréstechnikai adatok (ZK adatbázis) termékeket.

Ezzel egy időben cégünk a mai naptól megszűnteti az "Autodata 2006" adatbázisok forgalmazását. Az új adatbázisokkal kapcsolatban Autodata termékek oldalán tájékozódhat.



 
A lista 2007. május

Aki felkerül a listára, örülhet; a Nemzeti Közlekedési Hatóság számba veszi és közzé teszi azon állomások nevét, akik már készen állnak az új rendszerű, szigorított műszaki vizsgáztatás kivitelezésre:

"A Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján közzétette azon felkészült műszaki vizsgálóállomások jegyzékét, melyek május 1. után folyamatosan végezni tudják a műszaki vizsgáztatást. A 2007. május 2-án induló új informatikai rendszer alkalmazása az első napokban egyes vizsgálóállomásokon átmeneti nehézséget jelenthet a műszaki vizsgák során, a Nemzeti Közlekedési Hatóság emiatt a gépjármű-tulajdonosok türelmét kéri.

A gépjárművek műszaki vizsgálata a Nemzeti Közlekedési Hatóság saját vizsgasorain, illetve a kijelölt külső vizsgálóállomásokon 2007. május 1-je után új technológia bevezetésével kerül lebonyolításra. Az új technológiát új technológiai és informatikai rendszer támogatja, a szükséges felszereléssel nem rendelkező vizsgálóállomások tevékenységét a hatóság a feltételek biztosításáig felfüggeszti, műszaki megvizsgálást ezek a vizsgálóállomások nem folytathatnak."

A felkészült vizsgaállomásokról 2007.04.28-án kiadott lista itt olvasható

A felkészült vizsgaállomásokról 2007.05.03-án kiadott lista itt olvasható

A felkészült vizsgaállomásokról 2007.05.07-én kiadott lista itt olvasható
forrás: NHK



 
2007. április 26-án újabb tájékoztató a vizsgáztatásról 2007. április 26.

Az NKH újabb tájékoztatót adott ki, melynek leglényegesebb pontjai az alábbiak:

Amennyiben az integrált vizsgálat szükségessége megállapításra-, és az a műszaki megvizsgálással együtt elvégzésre kerül, sikeres műszaki vizsgálat esetén - függetlenül az integrált vizsgálat eredményétől, - a műszaki adatlap kinyomtatását követően, a vizsgabiztosnak fel kell ragasztania a matricát a rendszámra és a címkét a forgalmi engedélybe.

A levélhez mellékelt, az ügyfelek számára készített ismertetőből a vizsga hely minden olyan ügyfélnek adjanak át egy példányt, akinél a műszaki vizsgálat sikertelen, illetve korlátozottan sikeres volt, vagy eredetiségvizsgálatra lettek kötelezve.

2007. április 25. naptól az NKH részéről országosan biztosított a rendszer éles tesztelése. A tesztelés megkezdéséhez az alábbiakat kellett megtenni
  • elvégezni a szükséges programok telepítését (telepítési útmutató szerint)

  • az április 16-án megküldött, NKH-s adatkérő levélre visszaküldeni azon gépek azonosító adatait, melyeken el akarják érni a Hatóság rendszerét

  • a rendszerbe való belépéshez telefonon megkérni a belépési kódokat a területileg illetékes NKH telephely (megyei kirendeltség) képviselőjétől
FIGYELEM! A vizsgahelyek által megadott gépek adatainak a rendszerbe való felvitele 2007. 04. 26-án 16 órától 2007. 05. 03-án 12 óráig nem lehetséges az éles rendszer indítása miatt, ezért a még hiányzó gépek adatait a lehető leghamarabb le kell adni!

Az ügy kiemelt támogatást élevez az NKH részéről, így az Informatikai Főosztály kibővített munkarenddel áll rendelkezésre az alábbiak szerint:

2007. 04. 26-án csütörtökön 20 óráig
2007. 04. 27-én pénteken 22 óráig
2007. 04. 28-án szombaton pedig 8-12 óra között

Az NKH ajánlása szerint minden vizsgaállomásnak legalább napi 5-10 KIV-GJM rendszereken lebonyolított tesztvizsgálatot kellene elvégeznie az országos hálózat terhelésmegosztásának monitorozása érdekében.

Számos helyről jelezték, hogy az anyagfolytonosság és tömörségvizsgáló készülékeket nem tudják határidőre beszerezni, átmeneti piaci készlethiány miatt. Annak érdekében, hogy a Hatóság ne akadályozza azon partnerei május elsejét követő működését, akik egyébként minden tekintetben felkészültek az új technológia alkalmazására, a következő döntést hozta: részükre a készülék használata 2007. június 1.-ig kiváltható arra alkalmas más megvizsgálási módszerrel vagy technológiával. Fontos, hogy a vizsgálat eredményét, illetve az abból levont következtetést ebben az esetben is rögzíteni kell a rendszerben, az egész vizsgálatra vonatkozó felelősségvállalás terhe mellett.


A levél teljes szövege itt olvasható

A mellékelt ügyfél tájékoztató itt olvasható

forrás: NHK



 
2007. április 21-én újabb tájékoztató a vizsgáztatásról 2007. április 22.

Az NKH az alábbi publikus tájékoztatót küldte ki a műszaki vizsgáztatásra szerződött partnerei részére:
2007.04.21-I tájékoztató (doc)

A tájékoztatóhoz mellékelték a vizsgáztatási rendszerhez kapcsolódó telepítési leírást is:
2007.04.21-i tájékoztató melléklete - telepítési leírás (doc)

További információk találhatóak a speciálisan a rendszerhez kapcsolódó oldalon

forrás: NHK



 
2007. április 17-én újabb tájékoztató a vizsgáztatásról 2007. április 18.

Az EU által elfogadott elvárások abban az irányba mutatnak, hogy a tagállamoknak szigorítani kell az ellenőrzéseket és azok hatékonyságát a járművek által okozott környezeti károk és terhelések csökkentése érdekében. A hazai és a nemzetközi elvárásoknak tesz eleget a Nemzeti Közlekedési Hatóság, mikor a járművek műszaki megvizsgálására irányuló technológia meghatározása - főleg a mérési eredmények rögzítése - során az emberi tényező kiküszöbölésére törekszik. Minden olyan esetben mikor a technológiai eszköz az on-line rögzítést lehetővé teszi és a piaci körülmények között beszerezhető annak kötelező bevezetését el fogja rendelni és a vonatkozó belső utasítást ehhez fogja igazítani. Gazdasági társaságok számára nem kötelező a műszaki vizsgáztatás, a tevékenység végzésére jelentkezés alapján, pályázat útján van mód az NKH kijelölése szerint, mivel a közlekedési hatósági tevékenység elvégzéséért a Nemzeti Közlekedési Hatóság a felelős. Ennek megfelelően a miniszteri rendelet - a jogalkotásról szóló törvény rendelkezéseinek megfelelően - a végrehajtásért felelős közigazgatási szervnek határoz meg kötelező feladatokat. A kijelölt vizsgáló állomásokra a közlekedési jogszabályok csak annyiban vonatkoznak, amennyiben jelentkezésük alapján, mint kijelölt vizsgáló állomások részt kívánnak venni a hatósági tevékenység végzésében. Akkor viszont kötelező.

A közlemény kitér az integrált vizsgáztatás működésére, a műszaki megvizsgálási tevékenység felfüggesztésére, a felelősségi körre és a jogi háttére is.

A közlemény teljes szövege az NKH - Műszaki vizsga oldalán olvasható

forrás: NHK



 
AutóTechnika szakmai kiállítás Nyíregyházán 2007. április 10.

Az április 21-22-án, Nyíregyházán megrendezésre kerülő AutóTechnikai Akadémia és Szakmai Börze látogatói ízelítőt kaphatnak az autószerviz-felszerelések és garázsipari berendezések legújabb generációjából. Cégünk standján megtekinthetők a legújabb Carsoft diagnosztikai eszközök és programok, melyek segítségével korszerű diagnosztikai ellenőrzéseket végezhet Mercedes és BMW típusú személy és haszonjárműveken.



Kérdéseivel forduljon bizalommal értékesítő kollégáinkhoz,
akik készséggel válaszolnak minden Carsoft termékkel kapcsolatban felmerült kérdésére!



 
Új vizsgáztatási rendszer május 2-tól 2007. március 30.

A korábbi tájékoztatásainak megfelelően a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) felhívta a gépjárművek műszaki vizsgáztatásával foglalkozók a figyelmét, hogy jogszabályváltozás miatt 2007. május 1.-től a vizsgáztatás technológiai rendje megváltozik; kibővül az integrált vizsgálatra vonatkozó eljárásokkal.

A Gazdasági és Közlekedési miniszter a közúti közlekedésről szóló törvényben kapott felhatalmazás alapján a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban ER.) V. számú melléklete I. fejezet 1.1.4 pontjában meghatározott integrált vizsgálat részletes technológiáját határozta meg, amely a Közlekedési Értesítőben 2006. december 29-én megjelent.

A műszaki vizsgálóállomásoknak az integrált vizsgálatot is támogató műszaki vizsga szoftver működtetéséhez szükséges technikai, technológiai és humán feltételeket 2007. május 1-ig (és innentől folyamatosan) biztosítaniuk kell. Azon vizsgálóállomások, amelyek a szükséges feltételeket 2007. május 1.-től nem tudják biztosítani, műszaki vizsgáztatást nem végezhetnek. A feltételek maradéktalan teljesüléséig a műszaki vizsgáztatás tevékenység végzésének joga felfüggesztésre kerül.

A teljes műszaki vizsgáztatás új technológiáját két, kizárólag együtt üzemelő szoftver támogatja, a KIV (Központi Integrált Vizsgálat) és a GJM (Gépjármű Műszaki Vizsga).
Az ER. 2. § (4) bekezdés f) pontja meghatározza az "integrált vizsgálat" fogalmát:
"integrált vizsgálat: a használt gépjármű és pótkocsi forgalomba helyezés előtti vizsgálata, illetőleg időszakos vizsgálata során elvégzett vizsgálat, amely kiterjed a jármű gyári azonosító jeleinek ellenőrzésére, valamint mindezek adattartalmának és a járműnyilvántartás adatainak összevetésére."

Valamennyi közlekedési ág jármű adat nyilvántartását érintő közhiteles integrált adatbázis megteremtése érdekében egy az NKH által üzemeltetett informatikai és nyilvántartási rendszer kerül bevezetésre; a Hatósági Keretrendszer. A rendszerhez kapcsolódóan első lépésben a GJM és a KIV szoftverek együttes bevezetésével egy teljesen új informatikai és szoftver környezet kerül kialakításra, melynek során a "Közlfel" nevű nyilvántartó program is kiváltásra kerül.


További információ található a témában az NKH - Műszaki vizsga oldalán.

forrás: NHK



 
FVH program frissítés 2007 2007. január 1.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság magalakulása miatt 2007 január elsejétől megváltozik a bizonylatok kinézete; nem szerepelhet rajta a "régi" Közlekedési Felügyelet logója és megnevezése, adatai. Ezen módosítások kivitelezéséhez töltse le az FVH program frissítését és telepítse azt a telepítési útmutatónak megfelelően. A frissítés díjmentes és kód nélkül telepíthető.




 
Új év kezdődött 2007. január 1.

Boldog új évet kívánunk Önnek és minden családtagjának, munkatársának.
A 2007-es év újabb változásokat és szabályokat hoz majd az autós szakma világába, melyekről honlapunk segítségével időben tájékozódhat.

A jövőben is állunk rendelkezésére szívvel és szoftverrel!


a 3 Sz-s Kft minden munkatársa

 
KF-ből NKH - Átalakul a Közlekedési Felügyelet 2006. december 29.
Az eddig több külön és önálló részegységből felépülő Közlekedési Felügyelet január elsejétől átalakul. Egy új, közös hatóság zászlója alá egyesül minden eddigi szervezet, Nemzeti Közlekedési Hatóság néven.

A felülvizsgálóhelyeket érintő változásokról a Nemzeti Közlekedési Hatóság egy körlevelet juttatott el hozzánk, melyet szíves hozzájárulásukkal teszünk közzé:

A Nemzeti Közlekedési Hatóság tájékoztatója
a környezetvédelmi felülvizsgáló helyek részére

Tisztelt Partnerünk!


A Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: hatóság) létrejöttével kapcsolatos feladatokról az alábbiakban tájékoztatjuk Önöket:

A környezetvédelmi felülvizsgáló helyek "napi" tevékenységét érintő legfontosabb változás, hogy a nyilvántartó program által előállított számviteli bizonylaton az "új" hatóság adatait (megnevezés, adószám) kell megjeleníteni, illetve a bizonylatokon nem szerepelhet a "régi" (a közlekedési felügyeletek által használt) logo. A fenti feladatok sikeres végrehajtása érdekében 2006. december 30-án meg fog jelenni egy ingyenes telepítő készlet a www.kff.hu és a www.3szs.hu honlapokon. A telepítő program a nyilvántartó program módosítását végzi el, oly módon, hogy alkalmassá teszi az "új" hatóság adatainak fogadására. Az "új" hatóság adatait a felülvizsgáló helyek - a megszokott módon - számítógépes üzenet formájában vehetik át a hatóság területileg illetékes szerveinél.
A fent ismertetett program telepítését és az üzenet beolvasását a 2007. évi első igazolólap és plakett kiadást megelőzően kell végrehajtani.
Amennyiben a program letöltésével, telepítésével kapcsolatban problémái lépnek fel, kérjük, egyeztessenek a hatóság területileg illetékes szakembereivel a probléma megoldása érdekében.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet (a továbbiakban: ER.) 8. számú mellékletének 4. bekezdése előírta a KFF-nek, hogy az igazolólap és a 9. számú melléklet szerinti plakett elektronikus nyilvántartásához, a nyilvántartás nyomtatásához, továbbá a felülvizsgálatról készített tanúsítványnak a közlekedési hatósághoz történő elektronikus továbbításához szükséges programot 2006. december 31-ig térítésmentesen biztosítsa.
Az ER. által hivatkozott program elkészült és a használatához szükséges instrukciókért szíveskedjenek a Nemzeti Közlekedési Hatóság területileg illetékes szervezetét megkeresni.

Tájékoztatjuk, hogy a fent említett új program használata, amennyiben munkáját jelenleg is a közlekedési hatóság által jóváhagyott programmal valósítja meg, nem kötelező az ER. 14. sz. melléklet 4.2.3. pontja alapján.

2007. évi tevékenységükhöz, megújuló hatóságunkkal való együtt működéshez, sok sikert kívánunk!

Budapest, 2006 december 29.


Üdvözlettel

Horváth Zsolt Csaba
s.k.




 



© 2009 - 3Sz-s Kft.