- Miért nem lehet telefonon leadni a megrendelést?
A megrendelő nyomtatványon a telepítés szempotjából fontos adatokat kell feltüntetni, ezért ezeket csak aláírással hitelesített megrendelőn fogadjuk el.
- Meg tudom oldani egyedül a telepítést?
Természetesen igen. A programcsomag része a telepítési útmutató, melyet telepítés előtt figyelmesen olvasson el. Az útmutató részletesen tartalmaz minden, a telepítés szempontjából fontos paramétert és segít nyomonkövetni a telepítési folyamat minden részét.
- Mit kell ellenőriznem a telepítés megkezdése előtt?
Amennyiben bármilyen vírusellenőrző program fut a számítógépen, állítsa le teljesen (ezek a szoftverek olyan rendszerterületeket blokkolhatnak, amit a program telepítés közben használ). Ellenőrizze, hogy a számítógép neve csak angol karaktereket, betűket és számokat tartalmaz-e, hogy ne legyen hosszabb 10 karakternél és ne tartalmazzon szóköz(öke)t. (Telepítés után ne változtassa meg a gép nevét!). Olvassa végig a telepítési útmutatót és nézze meg, hogy a telepítés helyén rendelkezésre áll-e a leírásban megadott méretű szabad lemezterület.
- Mi a teendő akkor, ha 64 bites számítógépet használok?
Nincs különösebb feladat, programjaink készítésénél ügyeltünk a 64 bites kompatibilitásra.
- Miért csak a Windows 2000(SP4), Windows XP Professional és Windows 2003 támogatott operációs rendszer?
A Windows 2000(SP4)-nél korábban kiadott rendszerek támogatását és fejlesztését a Microsoft megszüntette, ezért nem áll rendelkezésre minden eszköz a megfelelő üzemeltetéshez, a Windows Millenium és XP Home operációs rendszerek pedig a tesztek alapján nem kellően stabilak a program hosszú távú biztonságos működtetéséhez.
- Mi a teendő akkor, ha a Windows XP rendszert használja a 2. szervizcsomaggal (SP2)?
Nincs különösebb feladat, programjaink készítésénél ügyeltünk a Windows XP SP2 operációs rendszerrel való teljes kompatibilitásra.
- Miért kell a számítógépnévnek 10 karakternél rövidebb, és csak angol ABC betűit tartalmazó névnek lennie?
Azért, mert heterogén rendszerek összekapcsolásakor a nem szabványos számítógép nevek feloldása problémás lehet.
- Hogyan kell beállítani a tűzfalakat?
A hálózati kommunikációs modul TCP/IP protokollt használ a 39421. porton keresztül, tehát ezen paraméterek szerint kell a tűzfalakat beállítani.
- Mi a teendő vírusirtó használata esetén?
Célszerű az adatbázis - könyvtárakat kizárni a keresésből, mivel a vírusirtók minden írási műveletnél ellenőrzik a kiírt adatokat. Ha elmulasztja a kizárást, akkor fennáll annak a veszélye, hogy az adatbáziskiszolgáló nem fog megfelelő teljesítménnyel működni, esetleg nem fér hozzá adatfájlokhoz, ami működési hibát, vagy adatvesztést eredményezhet.
- Nem veszélyes az adatfájlokat kihagyni a vírusellenőrzésből?
Nem, hiszen az adatfájlok integritását az adatbázis - kezelő is folyamatosan ellenőrzi, így azok vírussal nem fertőződhetnek meg.
- Mit kell tennem a telepítés után kapott üzenettel? Hogyan aktiváljam a programot?
A telepítés befejezésekor a program egy "indító üzenetet" készít, amelyet valamilyen adathordozón - floppy lemezen vagy PEN drive-on - be kell vinnie az illetékes Megyei Hatósághoz, amikor legközelebb igazolólapot és plakettet vesz fel. A program a hatóságtól kapott válasz üzenet beolvasása és feldolgozása után válik működőképessé.
- Miért nem szabad a program telepítése után megváltoztatni a számítógép nevét?
Azért, mert a fejlesztésnél a dinamikus IP címet használó ügyfelekre is gondoltunk, ezért a munkaállomás név alapján azonosítja az adatbázis-kiszolgálót. Ha megváltoztatja a számítógép nevét, akkor a munkaállomáson futó program nem fogja "megtalálni" az adatbázis-kezelőt.
- Miért baj, ha átállítom a rendszeridőt a számítógépen?
Az FVH program a beállított rendszeridőt használja az egyes dokumentumok kiadási dátumának meghatározására. A vonatkozó szabályok tiltják a visszadátumozást, így amennyiben a program dátum visszaállítási kísérletet tapasztal, megakadályozza a program működését, amíg a rendszer-körülményeket helyre nem állítják.
- Hogyan tudok új ügyintézőt/tanúsítványadót felvinni a programba?
Ezeket a jogosítványokat a Közlekedési Hatóság adja ki. A legközelebbi üzenetváltásnál a feljogosított adatai automatikusan felkerülnek az adathordozóra. Az üzenetek betöltése és feldolgozása után az új feljogosítottak adatai is megjelennek majd a programban.
- Miért nem tudom újratelepíteni az FVH programot?
Mert egy újratelepítés letörölné a benne tárolt adatokat, amelyek a Közlekedési Hatóság tulajdonát is képezik és a jogszabályban megadott időtartamig a felülvizságó állomás köteles azokat megőrizni.
- Mit tegyek, ha tönkrement a winchester a gépemben?
Értesítse az illetékes hatóságot és szervizszolgálatunkat a hibáról. Ha az utolsó igazolólap és plakett állomány betöltése után készített mentést a programról, akkor a mentett állomány visszaállítása lehetséges. A mentés után bevitt adatokat a Hatóság útmutatása alapján kell pótolni. Korábban mentett archív állományból csak az ügyfél adatokat tudjuk helyreállítani, amennyiben Ön erre igényt tart.
- Mit tegyek, ha a program működési hibát jelez?